maandag 11 oktober 2010

De toekomst over vandaag?

Sinds 27 september 2010 ga ik door het leven als studente journalistiek aan de Erasmushogeschool Brussel. Tijdens die eerste week van het nieuwe academiejaar werden mijn medestudenten en ik ermee geconfronteerd dat bloggen een echte must is voor toekomstige journalisten. Wat ontzettend jammer voor mezelf! Ik heb namelijk de minste neiging om spontaan aan het bloggen te slaan en bovendien ben ik van mening dat mijn leven, hoe spannend en leuk ik het zelf ook vind, voor anderen nu eenmaal niet zo interessant is.
Na wat brainstormen met mijn lieve familie in een ideale omgeving (een zonovergoten babyborrel) kwam ik echter op een – ik geef het eerlijk toe – heel leuk idee. De actualiteit wordt dagelijks bekeken vanuit verschillende standpunten, maar nog al te weinig worden de kleinsten onder ons aan het woord gelaten.  En laat dat nu net hetgeen zijn waar mijn blog om draait!
Meer concreet… Vanaf volgende week maandag begeef ik me, gewapend met een dictafoon en het nodige zelfvertrouwen (er doen namelijk nogal wat verhalen de ronde over ‘de jeugd van tegenwoordig’), naar het tweede leerjaar van BSGO Keerbergen. Iedere maandag, tijdens het kringgesprek van juf Ann-Sofie, pols ik naar de 7- à 8-jarigen hun actualiteitskennis. Wat weten deze jongens en meisjes bijvoorbeeld van Bart De Wever? Dat de man in kwestie veel frietjes eet? Of dat hij niet zo goed overweg kan met zijn ‘vriendjes’? Iedere week komt een ander thema aan bod en beetje bij beetje komen we hopelijk te weten hoe de toekomst denkt over vandaag...
Ziezo, de bedoeling van mijn blog in een notendop! Enjoy!
PS: Weet u toevallig een leuk thema voor de toekomst over vandaag? Laat het me gerust weten via deze blog!

4 opmerkingen:

  1. Stéphanie Valck14 oktober 2010 om 11:14

    Ik ben echt eens benieuwd wat die kleine spruiten van bartje vinden! Je idee is echt super... Ik wist trouwens niet dat je zo een schrijftalent bent! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb hem eindelijk gevonden!

    ben benieuwd naar wat Joël van je interviewtechnieken gaat vinden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo daar!

    Ik vind je blogthema écht geweldig leuk. Ik ben een vriend van Stephanie Janssen en ben via via op je blog geraakt. Ik kijk al uit naar je volgende post :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Labels